Veelgestelde vragen

Bestellen

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?

Je kan online bestellen in onze webshop of in onze winkel te Ieper, Dottenijs of Bertrix.

Stockeren jullie mijn bestelde meubelen?

We stockeren je meubelen gratis voor een maximumperiode van 6 maanden, vanaf na aankoopdatum. Zelfs voor expomodellen is de opslag mogelijk tot 3 weken na aankoopdatum.

Ik wens mijn bestelling aan te passen

Wij kunnen een gevalideerde bestelling (geplaatst bij de fabrikant) normaal gezien niet meer annuleren of aanpassen. Maar aarzel vooral niet om ons te contacteren. We bekijken samen wat eventueel nog mogelijk is.

Ik wil mijn bestelling annuleren

Je kan je bestelling nog annuleren maar bij annulering van jouw bestelbon hebben wij het recht op een schadevergoeding gelijkgesteld aan 20% van het aankoopbedrag. 

Je kan ook voor hetzelfde bedrag een ander meubel aankopen, op voorwaarde dat de fabrikant de annulering van de bestelling aanvaardt.

Betalen

Betalen

Hoe kan ik betalen?

In de webshop 

In de webshop kan je betalen met Bancontact, Mastercard, Maestro of Visa.

In de winkel

We vragen om eerst een voorschot van 15% van het totaalbedrag te betalen. Het resterende saldo wordt op het moment van de levering betaald.

In de winkel kan je betalen met cash en Bancontact.

Opgelet: Cash betalingen zijn mogelijk tot € 3000 op het totaalbedrag.

Bij levering

Bij levering kan je betalen met cash (max. € 3000), bankcheque (max. € 3000) of Bancontact. 

Voor bedragen hoger dan € 5000 wordt een bankcheque gevraagd.

Je kan ook betalen per overschrijving. Gelieve deze een aantal dagen vooraf de levering te doen. Print het betalingsbewijs af om te tonen aan onze leverdienst.

Kan ik in meerdere keren betalen?

Ja, hiervoor kan je beroep doen op onze partner BuyWay die kredietoplossingen op maat aanbiedt. Zo helpen we je mee in het financieren van je meubelen.

Meer info vind je hier.

Veilig online betalen

Bij Crack heb je verschillende manieren op online te betalen:

  • Maestro
  • Visa
  • Mastercard
  • Bancontact

Online betalingen worden telkens doorgestuurd naar de server van de bank. Met behulp van SSL (beveiligde server) worden de transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd.  Zo wordt je betaling in absolute veiligheid verwerkt. 

Zodra je online betaling bevestigd is, stuurt KBC je automatisch terug naar onze website.

Je bestelling is definitief zodra wij de betaling ontvangen hebben.

Welke documenten heb ik nodig voor een kredietaanvraag?

Je identiteitskaart, je bankkaart en je drie laatste loonfiches

Levering

Levering

Wat is de levertermijn van mijn meubelen?

We leveren jouw bestelde meubelen tussen 2 en 16 weken, tenzij dit anders genoteerd staat op jouw bestelbon. Meestal kunnen we een preciezer moment doorgeven na 8 weken.

Als je op krediet kocht, gaat de leveringstermijn in nadat je krediet werd aanvaard.

Hoe verloopt de levering?

Bestellingen worden verstuurd via GLS voor kleine pakketten (België en Nederland) terwijl grote pakketen verstuurd worden via XXL Cargo (België en Nederland), TEM (Frankrijk en Luxemburg) of via onze eigen meubeltransport.

Meer info

Zijn de meubelen gemonteerd?

Nee, de meubelen worden niet gemonteerd afgeleverd, tenzij dit anders genoteerd op de bestelbon. Je kan hiervoor wel beroep doen op een externe firma.

Retourneren

Retourneren

Wat is het herroepingsrecht bij online aankopen?

Bevalt je online aankoop niet? Dan kan je je artikel retourneren binnen de 14 dagen door beroep te doen op het herroepingsrecht bij wet vastgelegd.

Belangrijk: het artikel dient in zijn originele staat en verpakking geretourneerd te worden. Het niet zorgvuldig omspringen met goederen en verpakking kan in voorkomend geval vergoeding van de effectieve schade veroorzaken. Bij artikelen die beschadigd zijn of die gebruikssporen vertonen, wordt de schade in rekening gebracht. Opgepast: de retourkosten zijn voor de rekening van de koper. 

Ontdek hier hoe je een artikel moet retourneren

Garantie

Garantie

Welke garantie bieden jullie op mijn gekochte meubelen?

Je hebt tot twee jaar na levering het recht om fabrieksfouten kosteloos te laten herstellen of, indien nodig, het volledige meubel te laten vervangen. Tijdens het derde jaar na levering geldt dezelfde garantie, maar zal je gevraagd worden om 50 % van de kosten voor jouw rekening te nemen.

Jammer genoeg dekt de garantie volgende zaken niet:

  • schade veroorzaakt door een door jou gemaakte montagefout;
  • schade veroorzaakt door huiselijke ongelukken of door jouw transport;
  • schade veroorzaakt door foutief gebruik van onderhoudsproducten;
  • schade waarvan de koper tijdens de aankoop op de hoogte was

Om je een optimale service te bieden en jouw dossier zo volledig mogelijk op te stellen, hebben we volgende zaken nodige via ons contactformulier:

  • je bonnummer en je volledige contactgegevens;
  • het artikel/meubel waarover het gaat (met referentie);
  • een gedetailleerde omschrijving van het probleem;
  • indien het gaat over een fabricagefout of schade : gelieve foto's van het probleem toe te voegen. Indien het om een stuk gaat dat je te kort hebt, gelieve het nummer van het stuk door te geven (dat vind je op het montageplan)

Ik ontdek schade na de levering van mijn meubelen, wat nu?

Indien je schade ontdekt aan de verpakking, dien je ons binnen de twee dagen na levering contact op te nemen via het contactformulier zodat wij zo snel mogelijk het nodige kunnen doen.